Jumaat, 24 April 2020

Makanan Korea di Dubu Dubu

Kali pertama makan di Dubu dubu. Sebelum namanya bertukar ke Dubu Yo. Ni pun di IOI City Mall. Sampai ke entry ni di tulis banyak lagi kedai makan dalam IOI City Mall tu yang aku belum cuba.  

Ada entry aku tentang Dubu Yo ni. Entry yang ni lebih banyak maklumat berbanding yang aku baru published ni. Macam mana tu boleh published dulu? Entah lah. Apa pun aku nak jugak tentang Dubu Dubu ni tertulis di sini. Sebab ada buku menunya yang tertulis Dubu Dubu. Aku pun tak tau apa bezanya. Cuma yang pasti masa aku ke sini dan setiap kali juga. Sampai yang last aku pergi 2017. Pekerja nya majoriti warga asing.



Masa ke Korea 2013 tak puas makan makanan Korea. Waktu tu 1 kali makan tanpa air RM 30, Selalunya pagi-pagi dan malam kami makan di guest house. Makanan bawa dari Malaysia lah. Di luar bila penat kami lepak kedai kopi depa. Lepas tu makan roti gardeni. Tak semua hari makan di luar. Waktu tu ada 3 kali makan di luar. Di Itaewon tu pasti sebab senang cari yang halal. Itu pun makanan Pakistan. 

Macam tu lah rupa cara makanan korea dihidang. Di sana mereka pakai sudu yang panjang dan chop stick. Mereka makan banyak dan laju. Kimchi mesti ada. Ni untuk dua orang makan. 


Air beras. Rasa lah. Cita rasa orang Korea. Ada lagi banyak pilihan air. Ada set tu memang dah ada sekali air. Ada yang sejuk ada yang panas. 


Sekarang dah banyak dah pilihan makanan Korea. Macam-macam menu. Macam-Macam kedai. Di IoI City Mall ni jer ada beberapa premis makanan Korea. Cuma nya sama ada menepati cita rasa atau tidak.


2015

Tiada ulasan:

Catat Ulasan