Rabu, 13 Januari 2016

Tukang Urut Wanita Putrajaya, Cyberjaya, Bandar Baru Bangi, Semenyih, Kajang


Hari ni aku nak bercerita penglibatan aku dalam arena urutan. Arena urutan traditional Melayu. Dari remaja aku dah biasa terjatuh terseliuh tergeliat. Pernah juga tulang lari. Kelakar pula bunyinya. Tapi benar-benar terjadi. Terjadi umur 17 dibaiki pada umur 21. Padanlah bila duduk lama dalam bas aku rasa punggung senget sebelah. Paling teruk adalah apabila aku sendiri kena sakit belakang kronik.  Bertahun juga. Aku juga selesaikan secara urutan. Sakitnya Allah sahaja yang tahu. Pernah juga aku terjatuh sewaktu latihan, waktu tu bawa beg yang berat dan senjata ditangan dan radio semboyan di bahagian depan. Bayangkan jatuh dengan kaki terlipat. Malam tu tidur tak rasa sakit sangat tetapi lusanya bila nak ke kuliah, kaki bengkak dan seolah2 terkepak ke dalam. Mujur senior tolong hantar ke kuliah dan hantar berurut. Kebanyakan tukang urut wanita yang aku jumpa adalah Melayu. Urutan mereka urutan yang terbaik. Semestinya urutan traditional Melayu. Bagi aku urutan ni unik dan kadang-kadang tu macam magic.

Jadinya dah bermacam tukang urut wanita aku dah temui. Sewaktu usia muda remaja aku, urutan dan aku tidak dapat dipisahkan. Bila selalu training dan selalu lasak adakalanya badan rasa mengkal, rasa tak sedap dan macam banyak angin. Aku akan cari tukang urut wanita. Aku ada tukang urut kegemaran aku. Tapi nak urut hari ni jangan haraplah dapat hari ini. Minggu depanlah baru dapat. Itu pun mujur. Kadang-kadang tukang urut free aku pula tak free. Satu lagi tukang urut wanita kegemaranku adalah seorang tua di Terengganu. Jauh betul. Susah nak cari tukang urut wanita traditional di Putrajaya, Cyberjaya,  Bandar Baru Bangi,  Semenyih, Kajang ni. 

Tapi dalam blog aku kali ni aku tak nak la promote orang lain. Asyik promote orang lain jer. Kali ni aku nak promote kakak aku sendiri. Antara the best tukang urut di jengka Pahang.  Eh ke Jengka pulak ceritanya. Kenapa nak cerita yang di Pahang sana. Sebentar lagi aku akan cerita tentang tukang urut Wanita Putrajaya, Cyberjaya,  Bandar Baru Bangi,  Semenyih, Kajang. Berbalik pada kakak aku. Macam mana aku tahu dia the best? Sebagai seorang yang dah asyik diurut dan mempunyai pengalaman diurut baik secara sakit atau secara sangat sakit atau gila punya sakit. Mestilah aku tau kualiti urutan seseorang. Lagi pun dari umur belasan asyik sahaja berjumpa tukang urut. Jadi aku juga sering praktikkan apa yang aku rasa pada arwah mak aku. Banyak juga jadi bahan eksperimen. Begitu juga dengan rakan-rakan di universiti. Kerap juga mereka menyerah diri pada jari jemari aku. Terima kasih kawan. Jasa kalian aku kenang.

Jadinya aku tahulah sama ada urutan kakak aku ni bagus ke tidak bagus. Tetapi aku sedikit geram. Walaupun aku ni adik dia susah sangat dah sekarang ni nak merasa "jari puaka" dia ni. Sibuk memanjang. Kalau aku ke Jengka sana aku hanya sempat jadi driver dia sahajalah. Pun boleh lah dapat lah makan free. Paling best bila dia belanja patin tempoyak. Eh ke ikan patin pula.

Jadinya aku telah pun buat page untuk promote spa kakak aku di Bandar Pusat Jengka Pahang. Akulah admin page ni. Sikit-sikit untuk marketing, bolehlah. Saya budak baru belajar. Diam tak diam dah lebih setahun umur page ni. Alhamdulillah. Urutan di Jengka yang dibuat bukan sekadar urutan untuk kesegaran, iaitu urutan satu badan. Malahan juga urutan lepas bersalin atau urutan dalam pantang. Kakak aku ni dia buka spa di Bandar Pusat Jengka. Jadi facial, pedicure, manicure dan sliming pun ada. Di bawah ini lah pagenya. Jemput like yer. Jom sokong. Macam nak pilihanraya pula.


Di page ni juga aku promote sorang lagi tukang urut. Tukang urut yang ni lah Tukang Urut Wanita Putrajaya, Cyberjaya,  Bandar Baru Bangi,  Semenyih, Kajang. Malas nak cerita banyak pasal tukang urut ni. Sentuhan dia taklah kuat tapi bila kena urat tu, sabar jerlah yer. Nak baik tak? Sayang-sayang semua boleh baca riview daripada pelanggan yang dah merasai sentuhan dia ni. Mempunyai pengalaman yang lama juga dalam urutan. Sama lama macam kakak aku. 

               

Dia ni lebih menumpukan pada urutan traditional Melayu. Sangat minat pada seni urutan itu sendiri. Bagi ibu-ibu dalam pantang, perlukan urutan lepas bersalin atau urutan dalam pantang untuk hilangkan ketegangan dan mahukan kerehatan. Bolehlah rasai sentuhan dia ni. 

Mereka ni mementingkan kualiti urutan itu sendiri...

Jadinya 

Untuk yang di Bandar Pusat Jengka 
Boleh hubungi:
Asora 0173717599

Di  Putrajaya, Cyberjaya,  Bandar Baru Bangi,  Semenyih, Kajang. Hubungi :
Nora 


Mereka ni adik beradik...dia tu akulah :)

Link instagram



Tiada ulasan:

Catat Ulasan