Khamis, 19 Mei 2016

Tak Ingat Mana Kereta di Parkir Ioi City, Kini Mudah Dicari


Pernah tak, tak ingat di mana parkir kereta. Penat jalan tapi tak jumpa. Terutama di tempat membeli belah yang besar. Macam Ioi City mall ni. Tak payah yang bear-besar, pernah di mines pun tak ingat letak di mana. Masa turun kereta leka borak. Kadang-kadang tu lupa nak ambil gambar tempat parkir kereta atau lupa nak ingat di level berapa parkir kereta. Bulan 3 yang lalu sewaktu ke Ioi City Mall sedang nak bayar parkir ada seorang En ni sedang membelek mesin di bawah ni. Rupanya dia sedang menyelenggara. En ni pun terangkan kegunaan mesin ni. Sudah ada mesin yang boleh digunakan untuk mengesan kedudukan kereta yang tak ketahuan entah parkir di mana rupanya. Kalau tak diberitahu tak perasan pun pasal mesin ni.


Nampak simple jer mesin ni tapi harganya boleh tahan makan juta juga tau. Mesin ni hanya seperti skrin sesentuh biasa yang dilihat untuk bertujuan memberi info di pasar-pasar raya. Tapi ia ada kegunaan yang lain. Bukan untuk mencari info. Tetapi untuk mencari kereta yang sudah tak ingat entah di mana letaknya. Tak perlu risau kerana cara menggunakkannya juga ada disediakan.



Mudah sangat nak cari hanya perlu key in nombor plat kereta yang dicari. Nanti akan keluar gambar-gambar yang mempunyai nombor tersebut. Bagi aplikasi ni berkesan, banyak kamera diletakkan. Hebatkan? boleh kesan nombor tu. Teknologi zaman sekarang. Mesin ni pun bila panas sangat akan kurang ketepatannya. Masih banyak loop and hole lagi. Apa pun ia sangat membantu. Tapi tak semua level parking ada mesin ni. Gunakan dengan berhemah dan bijak.Agar benda yang baik ni dapat dikongsi bersama untuk kebaikan semua.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan