Isnin, 23 Mac 2015

Kali Pertama Naiki ATV, di Merapoh

Bila Pak Teh kata pakej ni termasuk naik ATV, wow bagaimanalah rupanya nanti bila naik ATV? Selalu tengok jer, dengar-dengar cerita. Hari ni dapat cuba terus. Tapi kami tidak terus dengan aktiviti, kami berehat dahulu di kawasan chalet Pak Teh yang baru dalam proses pembinaan. Di sini kami makan tengah hari masakan special. Rasa macam jumpa keluarga sendiri la pulak. Isteri Pak Teh masakan untuk kami. Orangnya kami tak pernah jumpa, rasa masakannya jer la.  Makan pulak tu santai-santai, berselera sangat la.


Sambal Jering

Ikan masak tempoyak

Gendang gendut tali kecapi, kenyang perut suka hati.........Nak naik ATV pulak. Masa kami sibuk, sibuk makan, mereka sedang siap sediakan ATV untuk kami. ATV sudah menanti kami. Saya bawa kakak-kakak yang umur 50 tahun ke 62 tau.

ATV disiap sediakan

Bermain-main juga dalam fikiran ni, boleh ke ni, tapi tidak perlu risau ada yang bersama-sama anda. Saya pandang hadapan dan diajar cara menggunakan ATV, mak aiiii kerasnya handle nyer...nak ke kiri ke kanan. Bila ATV mula bergerak saya tengok tangan yang tolong preskan tu gerak sama....dalam takut nak toleh ke belakang saya toleh la jugak, owh dia naik sama rupanya...tidaklah cuak sangat, bila naik bukit, rasa senang hati lagi, tetapi bila kena turun bukit rasa nak tercabut jantung, dalam fikir dua ke tiga kali tu...jalan jugak turun bukit sampailah masuk dalam air. habis kotor baju..ni la masanya kan? gelak sakan...






Akhirnya semua aktiviti berjaya ditamatkan dengan selamat. Ada peluang harap dapat ke sini lagi. RA Adventure memang best. Dua hari satu malam di sini ada pengalaman dan cerita baru yang di bawa pulang, Hampir setahun baru sempat kongsi. Perjalanan kami tidak berakhir di sini, berehat sekejap kami terus ke Cameron Highland ikut Lojing. Sebagai rakyat Malaysia perlu rasa bangga dengan khazanah alam yang ada di Malaysia. 



















Tiada ulasan:

Catat Ulasan