Sabtu, 26 Disember 2015

Aiskrim Magnum di IoI City Mall

IOI City Mall memang terkenal dengan macam-macam kedai makan. Makanan laut, makanan darat makanan udara, semua ada. Makanan Korea, makanan Cina, makanan Jepun, makanan barat, makanan tempatan dan macam-macam negara semua ada. Nak cuba satu-satu dalam masa sehari memang tak akan dapat. Ambil masa berbulan. Tak dapat nak ke sini setiap minggu. habis budget melancong nanti. Tapi tak semua kedai nak dicuba. Antara yang  mesti dicuba oleh aku adalah Aiskrim Magnum. Aku suka makan aiskrim. Tengah hati panas lagi suka aku cari aiskrim. Aku selalu lihat kelibat iklan aiskrim Magnum ni di ruang Fb. Menggoda sungguh. Lihatlah gambar di bawah ni. Nampak sangat sedap.


Sebenarnya dah beberapa kali aku lalu depan kedai Aiskrim Magnum ni. Aku tengok ajer dari luar. Masa aku lalu tu bulan 12 rasanya 2014 lagi masa tu. Aku tengok-tengok harganya dulu. Masa aku menikmati aiskrim Magnum ni pada bulan Jun. Baru nak terbitkan. Simpan sampai bersawang. Entry ala-ala macam dah basi. Tapi nak jugak catatan ni ada di blog ni. Banyak benda aku dah tak ingat. Bila aku baca blog aku ni aku sedarlah aku dah pernah makan di sini. Kalau tak ingat nanti tiap-tiap bulan aku pergi.

Sudah di depan pintu. Jadi aku perlu buat pilihan. Jika nak makan di luar, aiskrim sahaja dalam harga tak sampai RM 10. Aiskrimnya custom made. Pilihlah nak macam mana. Tapi aku nak duduk rehat-rehat. mahu makan di dalam. Aku buka buku menu macam-macam pilihan menu. Tapi aku tengok aiskrim sahaja. Masa ni lupa ambil gambar buku menu. Aiskrimnya ada juga yang harga sampai Rm 25. Pilihan aiskrim yang ada terhad tak berapa banyak. Apa kenalah aku hari tu. Padahal baru jer makan di Dubu-dubu.


Duduk berehat sambil menikmati aiskrim. Satu saat yang sangat indah bagi aku. Tak kira di mana. Walau di parking kereta di stesen minyak. Bila dapat menikmati aiskrim di kerusi yang empuk. Dalam premis yang indah susun aturnya. Tentunya dalam sejuk aircond. Nyaman jer suasana. Hilang penat. Jika sedang penat hilang penat. Jika sedang marah, hilang marah. Jika panas hilang panas. Di Bawah ni gambar aiskrimnya. Lihat pun menarik. Gambar ni sebelum aku curah kuah. boleh ke kata kuah? Bolehlah. 


Makan aiskrim lepas tu nak minum air panas pulak. Macam-macam pulak selera hari ni. Lepas geram ke apa ni? Aku teringin pulak nak minum coppucino. Layankan ajerlah. Bukan kehendak siapa-siapa pun selera diri sendiri jugak kan? Lama lah jadinya aku melepak di sini.

Baiklah dah rasa. Jadi cukuplah sekali. Bukan sebab tak sedap. Tapi cukuplah dah rasa. Kalau ada orang baik hati nak belanja, boleh ajer.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan